Jenis Seseorang Itu Study

22:33

Assamualaikum, hai gaiisss

Harini nak share sikit la pasal Jenis Orang Study. Selamat membaca hehe



STUDY


1. Study boleh dengar lagu
  • Siapa study time dengar lagu memang baik lah. Bukan semua orang boleh buat kan. Srs, aku tak boleh. Sebab nanti bukan study tapi nyanyi je lebih. Lagi satu, kita tak fokus pada apa yang study, tapi fokus pada muzik. Itu tak boleh.


2. Study dengan kawan

  • Ni study group la kata kan. Tapi bagi aku ada kelebihan, kekurangannya.
Kelebihan
  ~ Boleh suruh kawan ajar kan
  ~ Bertukar pendapat

Kekurangan
  ~ Bukan study, tapi gosip
   
  • Pada aku, aku tak berapa suka sangat study group, tapi sometimes je lah suka. Tu pun kalau dah tak faham dan kawan ajar. Macam kat sekolah, kalau time exam aku suka sensorang, kalau ada topik tak faham, baru stalker kat kawan. 


3. Study di tempat sunyi

  • Ni memang aku paling suka. Rasa lifeless, heaven je. Kalau study cepat je masuk. Kalau bising, heh jangan harap la Mr, Brain aku nak proses



4. Study sambil main handphone
  • Study, scroll twitter, study, scroll wechat. Ok, ini aku tak boleh. Macam dengar lagu jugak. Tak fokus nanti k. Ni adalah parasit utama bila study. Parasit utama!!. Menyebabkan result ku makin hancuss, K



Korang yang mana? ? 
Sis nak tahu jugak
Komen yaaa. 


Wassalam, bye



You Might Also Like

3 comments

  1. actually, ina memang jenis yang tak boleh sangat2 dengar lagu time belajar. nnt satu habuk pun tak masuk. but respect siapa yang boleh buat macam tu. & ina jenis yang suka study di tempat sunyi. fuhh baru boleh masuk ilmu

    ReplyDelete
  2. yass i love this hehe qila boleh dgr lagu well depends on the subjects tho (such as maths&acc)
    tp yang membaca tu mmg tak la kan haha.
    And yes kena sunyi. i cannot tolerate la memekak-ness haha.
    and yes again for the phone thing!

    30 mins break utk main phone
    and 2 mins study.

    eh. hahhahah

    ReplyDelete
  3. yezaaa.. suka study sambil dengar lagu.. tapi kalau tengah study math atau akaun memang tak boleh go dengan jenis studi yg macam ni.. eheh memang tak masuk kot..

    lorh, tak boleh studi time sunyi sunyi, nanti jadi gila.. kah! fakta ohkay

    ReplyDelete

Thanks you for reading and comment