They Called “EX-STUDENT”

23:07



Assalamualaikum, hiii gaisszz 😁

long time not see your story right? But, now I’m free. Yeahhh SPM is OVER. Alhamdulillah. Back to basic and reality. Dah dah dah sampai di sini sahaja aku ber”speaking”. Kalau jauh sangat, takut banyak pula grammar yang salah. Hehehehe.

Rasa sekejap masa berlalu. Aku mula sekolah sejak 2004(5 tahun) sehinggalah 2016(17 tahun). So, dah masuk 12 tahun laaa. Dan pada 30 hb merupakan hari terakhir aku berada di sekolah. Rasanyalah, tahun ni paling banyak gila kot datang sekolah. Mana taknya, tuisyen non-stop. Pagi dan petang. Even, dalam setiap bulan (bukan semua laa) aku tak hadir sebab hal-hal munasabah dan malas (Cuma sehari je, time exam yang aku tak ambil). Kalau boleh hari-hari mengadap muka kawan dengan cikgu. HAHAHAHA. But, now . . . . . muka diorang yang bermain di mindaku. Cehhh. Everyday, aku stalk AiGi, tuwiter, wicet yang aku kehendaki. Well, ini memang kerja aku. Sesetengah daripada mereka pun tidak tahu yang aku ada blog. Kalau yang tau pun, mana la tau linknya melainkan search google “haziqah aliah”.


How my SPM paper?
I tak tahu la nak explain macam mana. 2016. Tipulah takde KBAT. Especially, akaun. Perghh, soalannya. Luar dari jangkaan. Aku tahu expresi muka teacher bila tahu “anak muridnya” tak boleh jawab. Lepas exam akaun, satu kelas tak berani nak jumpa dia. SCARY. Bukan itu sahaja, soalan ADDMATH telah menggemparkan pelajar mahupun guru yang mengajar subjek berkenaan. Aku tak tahu laah, mungkin tahun depan, silibus bab 7 boleh digantikan dengan bab 1. Yelah, time aku buka soalan 1, dalam hati *nii bab 7, pebenda letak soalan dekat sini. Susunan soalan tu macam dia main “cak cak cak” gituuu. Tu aku stress. Mohon LPM turun GRED dalam SEMUA MATAPELAJARAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 years we are family 😀😁😂😃😍😓😅😝
2 tahun? Ofkos laa. Dari jurusan yang sama. Begitu juga dengan kelasnya. Kelas yang riuh even hanya 5 orang je jejaka. Perempuan yang ramai 25 orang. Terdiri daripada 1 ketua kelas, 1 penolong, 5 orang pengawas perempuan, 4 orang perpustakawan perempuan(include me). 9 orang perempuan dari asrama. Selebihnya, hanya pelajar biasa. Even satu kelas pendapat ada yang lain-ii kan. Masa last day before SPM, perghh detik paling bahagia dan menyedihkan. Sesi bermaaf-maafan. Aku pun tak tahu siapa yang start duluu last-ii semua sekali terikut. HAHAHA. Perangai ego, semua ketepikan. Alhamdulillah, hubungan aku dengan seorang kawan yang agak renggang sejak tahun lepas akhirnya berbaik. Biasalah. Now, aku dengan dia kalau jumpa pun takde dah nak elak elak. Hehhh tak matangg. Paling feelingsss, one of my bestriend. Dia minta maaf, peluk segala bagai and she said “engkaulah kawan baik aku, banyak tolong aku, kawan paling banyak aku susahkan” Ya Allah aku menangis 😢😢 bila dia cakap macam tu even masa form 3 baru aku dengan dia berkawan. Aku pun cakap benda yang sama. Tapi tak cakap banyak sangat, menangis punya pasal. Sampai kawan lelaki bagi tisu “nah nah nah, jangan menangis” menganjing pulaaa eiiii.  Bukan tu sahaja, ada kawan aku nak kata rapat, tak sangat. She said “aku suka kacau kau, buat kau lawak, sebab aku  nak  berkawan dengan kauu”. Aku pun suka kawan dengan diaa. Kalau tak kerana dia memang sampai sekarang aku tak reti buat lawak bodoh HAHAHAHA. Punchline dia, memang terbaaaaaiiiikk. Paling best, buat “mannequin challenge”. Semua berbakat HAHAHAHA. Sampai terover dibuatnya.  Inshaallah, kita akan bertemu lagi pada hari yang paling orang taknak lalui……

Semua dah buat haluan sendiri. Semua dah pilih jalan selepas SPM. Semua sudah memegang title “ex-student”.
dah biasa diri depan-ii 😞



Paling aku harapkan, aku dapat keputusan cemerlang. At least 5A la dalam genggaman. And, dapat masuk matrik dan sama dengan aisyahhh. Sebab dia kata “aku kena bersama dengan kauu, takut perangai macam lelaki aku berubah balik, yelahh time f1,f2 perangai aku serupa lelaki. masa f3 kau ubah aku jadi perempuan balik” HAHAHAHA. Lawak pula aku mendengarnya💕💕💕💘💘


Wassalam, byeee

You Might Also Like

7 comments

  1. Good luck. yg penting cherish the moment while we can. :D

    ReplyDelete
  2. All the best..
    Kenangan yang akan terpahat kukuh di memori..

    ReplyDelete
  3. Time sis SPM dulu, my fav sub are account dan math. Padahal time masuk f4 2 subjek tue la yg plg di benci. Haha. Betul la org kata tak kenal maka tak cinta. Dah kenal debit kredit formula br ku jatuh cinta. 😝

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari situlah kalau buat latihan acc taksampai 20 minit :)))

      Delete

Thanks you for reading and comment