Please Jaga Adab

21:58

Assalamualaikum, hi

Image result for sombong

Entry kali ni bukan cerita bukan daripada aku sendiri tetapi cerita ni serius tak tipu. Cerita ini diceritakan oleh sis. Ceh gaya macam cerita seram je. Seram sejuk tak?? hihi

Akak sulung balik kerja dalam pukul 5.30pm. So, time akak kedua tengah cuti sem dia la ditugaskan ambil akaknya kat Pasti. Tak sah kalau sehari dalam seminggu tak pergi pasaraya yang terdekat. Ofkos la beli makanan untuk mengenyangkan perut atau istilah paling tepat adalah mengemokkan badan. Air nutrigen, jajan, air nutrigen, jajan, Tu je la.

Time nak bayar tu emm, cashier tu nak masukkan makanan orang macam "harta" dia. Hempas-ii kat meja bagai. Dengan mukanya masam cemberut. Fikir lawa la tu. Serasa macam kita ni berhutang dengan dia. Padahal kuli je. Kerja makan gaji. Kot kalau dah kerja dah rasa diri tu mem-besar gamaknya. Tahu la penat kan. Dalam hati geram je. Macam mana lah boleh jadi 'cashier'. Tak mesra langsung. Cubalah jaga adab sebagai penjual. 

Kejadian macam ni bukan berlaku pada akak aku seorang je. Ada seorang friendlist fb akak ada update status berkaitan dengan hal ni. Siap ayat dia tulis 'kurang ajar' HAHAHA. Kalaulah tuan empunya badan baca, kot-ii berubah sikap ataupun berhenti kerja em.

So, baru semalam kaki aku menapak ke pasaraya tu. Selain membeli barang, tujuan aku nak tahu siapa gerannya? Cari punya cari last-ii akak kedua kata "shif dia bukan petang ni". i was like alaaaaaaaaa. Sadishhh

Kalaulah hari lain pergi pastu ada 'budak' tu memang aku takkan bayar dekat tempat dia. Tak kesah la kena beratur panjang pun. Sombong yang amat. Macam nak senyum tu berat sangat ea. Em. People nowdays

Wassalam, bye!

You Might Also Like

4 comments

  1. Hah memang geram je bila hadap muka cashier yang masam mencuka, bahasa pon kasar, macam nak tak nak je buat kerja ni. They should bear in mind yang semua orang pon penat kerja. Kalau kita yang singgah pasaraya tu baru lepas tension kena marah dengan bos kat ofis, lepas tu menghadap muka dia pulak, boleh bawak gaduh tau. haha

    ReplyDelete
  2. Pernah tegur depan2..? Pada pendapat reen.. Tegur depan2 secara berhemah.. Biar dia tahu. Atau tidak pun direct jumpa supervisor dan bagi tau ketidakpuasan hati sebagai pelanggan..

    ReplyDelete
  3. Kalau kita memang jenis kurang sabar, kalau ada orang buat macamtu biasanya memang kita akan tegur. Huhu

    ReplyDelete
  4. ayah saya pernah tengking sorang cashier ni depan orang ramai sebab dia hempas hempas barang kitorg. Ayah saya ni baran sikit. Haa kan dah mendapat. Tapi macam kesian pulak dekat cashier tu

    ReplyDelete

Thanks you for reading and comment